zondag 16 mei 2010

Verbondenheid

Door mijn emigratie krijg ik regelmatig de vraag, heb je wel eens last van heimwee? Mis je Nederland, je familie en vrienden niet?
Voor mij ligt het antwoord in verbondenheid. Me verbonden voelen.
Weten dat we in elkaars hart zitten en op veel momenten toch het gevoel hebben dat die ander er is. Weliswaar niet lijfelijk, maar door een gevoel. Dit gevoel kan worden opgeroepen door een bepaald liedje, denken aan de ander en vervolgens ´toevallig´ een telefoontje of mailtje van hem of haar krijgen.

Het in gedachten bij iemand zijn en positieve energie sturen ben ik steeds meer gaan waarderen. De kracht hiervan is groot en gaat voorbij het ego.
Het is hetzelfde ego dat spreekt wanneer je ergens heel graag bij wilt zijn en misschien graag gezien wilt worden (..)

Herken jij dit? Probeer eens op afstand iets voor iemand te betekenen, wanneer het niet mogelijk is of het je niet lukt lijfelijk bij die ander te zijn.

Ik ben benieuwd wat het je oplevert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten