vrijdag 17 juni 2011

Loslaten in vertrouwen

De afgelopen tijd heb ik weinig gepost op mijn blog omdat ik druk bezig ben met een bijzonder project. Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling; het uitgeven van mijn eigen boek!
Vorig jaar kwam ik in contact met freelance journaliste Diana Vilé, die op dat moment bezig was met haar boek over ‘Nederlandse ondernemers in Spanje’. In dit prachtige boek heeft ze 18 verhalen van Nederlandse ondernemers beschreven. Ik voel me vereerd dat ik ook in het boek vermeld sta.

Ik liep zelf al een tijdje rond met het idee om een boek te schrijven. Vorig jaar bedacht ik me dat het over ´intuïtief coachen via Skype´ zou moeten gaan. Inmiddels houd ik me hier alweer 2,5 jaar mee bezig en heb ik de nodige kennis en ervaring opgedaan. Het leek me een uitdaging om vragen als ´Waar loop je tegenaan bij het coachen via Skype?´, ´Wat zijn de voor- en nadelen?´en ´Waar moet je allemaal op letten als je intuïtief coacht via Skype?´ te delen met coaches, HR professionals en leidinggevenden. Met dit boek benadruk ik de kracht van het coachen via Skype.
Ik heb Diana gevraagd mee te werken aan mijn boek. Hoe mooi zou het zijn om haar te coachen en zo de lezer een kijkje te kunnen geven in de wereld van het coachen via Skype? Een handboek waarin ik uitleg wat intuïtief coachen is, hoe dit werkt via Skype plus een praktijkcase ter ondersteuning. Een unieke kans!

Zo gezegd, zo gedaan. Diana was direct enthousiast over mijn voorstel, dus zijn we al snel van start gegaan. Door te brainstormen, overleggen en bij te schaven, concretiseerde we mijn boekidee. Vervolgens gingen we rustig op zoek naar een mogelijke uitgever. We stuurden e-mails naar diverse uitgeverijen. Afgelopen november ging de laatste mail eruit naar uitgeverij Ten Have. Deze uitgever paste voor ons gevoel het beste bij ons boek.
Al snel kregen we een e-mail terug dat het weken, zo niet maanden kon duren, voordat we een reactie zouden ontvangen. Geen probleem, Diana en ik gingen verder met het coachtraject en werkten door om zo de inhoud van het boek te verzamelen. Het schrijven zou later komen.

Vijf (!) maanden later, op goede vrijdag, ontving ik een telefoontje van uitgeverij Ten Have met de vraag of ik al een uitgever had. Dat was nog niet het geval. De uitgever was super enthousiast en wilde het boek graag uitgeven. Het werd met recht een GOEDE vrijdag!
Vanuit het vertrouwen dat dit boek geschreven moest worden, lieten Diana en ik het, na het schrijven van die bewuste laatste mail, los. Dit loslaten werd nu beloond. Een bewijs dat wanneer je iets vanuit vertrouwen loslaat, het vanzelf bij je terugkomt als het echt voor jou bestemd is.
Loslaten tot ‘Mañana’ zeggen ze in de TAO. Geduld oefenen, toelaten dat mañana de oplossing zal brengen. Door los te laten vanuit vertrouwen, houd je energie over om aan te pakken wat er op dat moment nodig is in je leven. In ons geval bleek mañana 5 maanden later te zijn ;-)

Wat ben ik trots en blij om mijn boek, samen met Diana, te mogen schrijven.
Wil je weten hoe het proces rondom het schrijven en uitgeven verloopt, hou dan deze blog in de gaten. Of volg me op Twitter onder JoyCeCoaching.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten