maandag 26 september 2011

Vertrouwen

De laatste week van redigeren van ´de Skype Coach´ is ingegaan. De allerlaatste feedback van de eindredactie verwerken en dan is het echt ‘out of our hands’. Wat dan aanbreekt is een fase van op een heel andere manier bezig zijn met het boek; de promotie!
Het boek onder de aandacht van een groot publiek brengen, erover praten en natuurlijk een heel belangrijk moment: de boekpresentatie. Het eerste tastbare exemplaar in handen hebben. Dat lijkt me echt een ´Wow´-moment, ik kan niet wachten.
Wat zal daarna volgen? Reacties van lezers, positief, gematigd, negatief, één ding is zeker; er gaat van alles van gevonden worden. Ik heb eigenlijk maar een wens en dat is dat het een aantal mensen zal inspireren. Gelukkig krijg ik dat nu al terug van de mensen die betrokken waren bij het schrijfproces. Zij vertellen me dat het erbij betrokken zijn heeft geleid tot nieuwe inzichten, persoonlijke groei, herkenning, veel lol en inspiratie. Daar ben ik sowieso al heel trots op.
Als ik terugkijk op mezelf het afgelopen jaar is mij volgende me het meest bijgebleven; het rotsvaste vertrouwen dat ik had in het schrijven van ‘de Skype Coach’. Wat er ook gebeurde, of soms juist niet, ik wist dat het zou gaan lukken. Dat gevoel zat heel diep en was zo ontzettend sterk! Dit gevoel koester ik en neem ik mee in het laten uitkomen van nieuwe dromen.
Hoe het me is gelukt dit vertrouwen niet te laten vervliegen? Heel simpel; kunnen loslaten!
Af en toe even helemaal NIET met het boek bezig zijn. Bewust tijd nemen voor dingen als;
* mijmeren in de hangmat of op de veranda
* aardewerk beschilderen met mijn kinderen
* wijntje drinken met mijn lief
* eten met familie en vrienden
* half uurtje op de crosstrainer
* online scrabbelen met een van mijn zussen in Nederland
* mezelf en mijn soms behoorlijk ‘hoge lat’ niet al te serieus nemen..

Of ik nog eens een boek zal schrijven? Wie weet.
Straks eerst maar eens van dit behaalde resultaat genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten